Što je chip tuning?
Chip tuning je ažuriranje i optimizacija elektronike motora. Svrha optimizacije motora je povećanje snage i momenta uz smanjenje potrošnje (uz isti režim vožnje) i očuvanje pouzdanosti motora. Nakon chip tuninga uočava se značajna razlika u ubrzanju vozila, nešto veća najveća brzina i smanjena potrošnja goriva u istim uvjetima vožnje. Standardnim chip tuningom povećavamo snagu do 30%, a eco tuningom do 15%. Time značajno smanjujemo potrošnju, a moguć je i chip tuning po narudžbi.
Možemo se pohvaliti dugogodišnjim iskustvom u ovoj oblasti. Chip tuning se odnosi na reprogramiranje upravljačke jedinice (motornog računala) kako bi se postigli bolji rezultati u snazi, momentu i učinkovitosti motora.

Osamdesetih godina prošlog stoljeća pojavili su se elektronički sklopovi koji do tada nisu bili korišteni u automobilskoj industriji. Klasični rasplinjački sustav dobio je konkurentan elektronički sustav ubrizgavanja. Takvi sustavi oponašali su rad rasplinjača, ali su se kasnije počeli kretati u novom smjeru pa je rođeno motorno računalo ili elektronička upravljačka jedinica (ECU). Ova jedinica ima zadatak na temelju brojnih senzora izračunati koliko je goriva potrebno motoru u određenom trenutku. To je bila primarna zadaća ECU-A, kasnije je ECU počeo kontrolirati, također i vrijeme paljenja, tlak turbine kao i mnoge druge parametre.
Više informacija o chip tuningu:
Kako funkcionira chip tuning ili optimizacija upravljačkog programa
Diagnostika
Na vozilu se provodi dijagnostika cijelog sustava. Ako nađemo pogrešku ili kvar, mora se otkloniti prije ugađanja. Tada kontaktiramo kupca i dogovaramo daljnji rad nakon rješavanja problema. Uvjet za chip tuning je besprijekorno stanje vozila, u suprotnom vam ne možemo dati garanciju.
Probna vožnja s originalnim kontrolnim programom
(mapu)
Svako vozilo također mora biti testirano u vožnji
Čitanje izvornog upravljačkog programa
(mape)
Prije nego što počnemo mijenjati upravljački program, potrebno je pročitati i pohraniti originalni upravljački program motora s računala motora (u rijetkim slučajevima i mjenjača). Ovaj proces može trajati od 15 minuta do 1 sata, budući da proces ovisi o vrsti računala.
Načini čitanja:
- Čitanje upravljačkog programa preko OBD-2 sučelja
- Očitavanje upravljačkog programa izravno s računala na stolu (računalo se otvara)
- Očitavanje upravljačkog programa preko pinova konektora računala na stolu (računalo se ne otvara)
- Čitanje čipa – u starijim vozilima ponekad je potrebno skenirati čipove koji sadrže mape i zamijeniti ih čipovima koji se mogu prepisivati. Stari čipovi se čitaju posebnim programatorom u koji se čip direktno umeće.
Optimizacija krmilnega programa z programom WinOLS
Optimizacija upravljačkog programa uvijek se odvija promjenom originalnog upravljačkog programa s kojim je motor došao do nas. To znači da se za svako vozilo priprema individualna verzija, čak i ako su 2 vozila potpuno ista. Sve izmjene se rade ručno pomoću programa WinOLS, tako da ne koristimo automatizirane alate koji su u većini slučajeva nepouzdani.
Upisivanje modificiranog upravljačkog programa (mape) na vozilo
Nakon izmjene upravljačkog programa potrebno ih je upisati u računalo motora.
Diagnostika
Ponovna dijagnostika vozila nakon izmjena je neophodna kako bi se provjerilo uspješno snimanje kontrolnog programa i provjerio besprijekoran rad samog kontrolnog programa.
Probna vožnja s optimiziranim kontrolnim programom
Na kraju se mora obaviti probna vožnja. Jedino tako mogu isključiti moguće greške i predati auto kupcu.